Recenzia: Avoiding Commitment (Avoiding #1)

názov: Avoiding Commitment
originálny názov: Avoiding Commitment
séria: Avoiding
rok vydania: 2012
GR: 4.01 / 14,348 hodnotení

O autorke
V roku 2012 ukončila štúdium na Univerzite v Georigii v odbore politické vedy, takisto má titul bakalára z politických vied a filozofie. Sériu Avoiding napísala počas písania svojej diplomovej práce. Rada tancuje a píše knihy, ktoré vás až do konca udržia v napätí. Momentálne žije v Georigii s priateľom a dvoma šteniatkami.

Námet & Fabula
Budem zlá, zlá, naozaj zlá, keď sa spýtam, či toto malo vôbec dej? Lebo mne to prišlo, ako zápisky šialenca - iba bez tých zápiskov. Hlavná hrdinka je psychicky nevyrovnaná a zrelá na sedenia s terapeutom - prinajlepšom. Celú knihu nič iné nerobí iba sa zúfalo hádže do náručia chlapovi, čo za to nestojí, a nakoniec ju vždy odkopne ako takú handru. A ona, ako divá bára, čo urobí? Vždy pribehne na zavolanie.

Nechápte ma zle, toto by nebolo až také strašné, keby sa to udialo raz. No dialo sa to opakovane celú knihu. Dookola, dookola, dookola. Dokonca aj keď jej ten kretén zavolal, aby presvedčila jeho priateľku, že je pripravený sa viazať. Teraz by malo nasledovať kruté odmietnutie z jej strany a výsmech. Isteže to neurobila - namiesto toho nasadla na lietadlo a letela za ním cez pol krajiny. Tomu hovorím vrchol stupidity. Máte dosť? A to sú len prvé strany.

by Alicechan.deviantart.com
Postavy
Lexi alias tetu zrelú na zvieraciu kazajku a terapiu šokom som už predstavila. Okašľala každého koho mala kvôli kreténovi - alias Jackovi. Ten by sa dal charakterizovať ako chronický sukničkár neschopný normálneho vzťahu - prinajmenšom nie s Lexi. Jeho kalerábové kecy mi po tretej replike liezli tak krkom, že som mala chuť chytiť ho pod krk a trieskať jeho hlavou o stenu. (najlepšie o železobetónovú konštrukciu) Bekah, alias kreténová snúbenica, mi pripadala nenormálna od začiatku - kto chce spoznať priateľove bývalky? Ale budiš. Na konci sa vyfarbila na mrchu, čo ma ani neprekvapilo, lebo nikto nie je dokonalý, ale čo tá stvora natárala a porobila, to už bolo príliš. Najnormálnejší tam bol jej brat, Ramsey. Až na to meno, to je divné.

Štýl & Čítavosť
Kniha sa číta dobre, ak si odmyslíte zápletku, hlavných hrdinov a Lexinu posadnutosť Jackom, a jej naivitu, a jeho kecy. Inak taká celkom pekná oddychovka. Keďže sa to však odmyslieť nedá, je to katastrofa. Každú tretiu stranu som krútila hlavnou nad Lexinými nápadmi.

Koniec ma zošokoval takým spôsobom, že mi skoro padla sánka. Až som sa rozplakala. Normálne som mala chuť tú naivne-sprostú Lexi ľutovať. (keby nebola taká naivno-sprostá a všetko si to nezaslúžila - no ona si zaslúžila) Nepochopila som však, prečo bola ticho (ďalší prejav nižšej inteligencie). Ja byť Lexi, tak by som Bekah poobracala, že by sa z toho tak skoro nespamätala.

Emócie & Romantika
To čo je? Také tam nič nebolo. Maximálne Lexine a Jackove túžby po sexe, ktorý takmer vždy končí tým, že Lexi zahlási: "ja nemôžem". Čo na tom, že nakoniec to urobí, napriek tomu, že ten chlap ma frajerku.

Dojem & Odporúčania
Zhrniem to takto: Toto je čosi príšerné. Nechápem, ako to vôbec niekto mohol napísať, nieto vydať. Lexi je zúfalá hlupaňa, ktorá si neuvedomuje, že Jack je (radšej som ticho), Bekah šialenec a Ramsey je jediná normálna postava. Príbeh o ničom, koniec ma rozplakal od zlosti - ja byť Lexi, tak Bekah by dostala svoje. Aspoňže Ramsey sa tvári normálne. LoveLies bola katastrofa, ale v porovnaní s týmto je 5* knihou a to nespomínam, že Avoiding bude trilógia. Toť vsjo.

- neodporúčam: ak túto knihu uvidíte v kníhkupectve, na nete a pod., utekajte ako o život opačným smerom

1 hviezdička

PS: Nezvyknem byť takáto ironická, ale nemohla som si pomôcť.