16. januára 2013

Recenzia: V is for virgin

autor: Kelly Oram
názov: V is for Virgin
originálny názov:  V is for Virgin
séria: -
rok vydania: 2012 (Bluefields)
GR: 3.93

When Val Jensen gets dumped for her decision to stay a virgin until marriage, the nasty breakup goes viral on YouTube, making her the latest internet sensation. After days of ridicule from her peers, Val starts a school-wide campaign to rally support for her cause. She meant to make a statement, but she never dreamed the entire nation would get caught up in the controversy. As if becoming nationally recognized as “Virgin Val” isn’t enough, Val’s already hectic life starts to spin wildly out of control when bad boy Kyle Hamilton, lead singer for the hit rock band Tralse, decides to take her abstinence as a personal challenge. How can a girl stay true to herself when this year’s Sexiest Man Alive is doing everything in his power to win her over?
Kelly Oram napísala svoju prvú knihu ako pätnásťročná - o skupine Backstreet Boys, za čo si j urodina stále doberá. Je posadnutá čítaním, rozprávaním a jedením zmrzliny. Žije v Phoenixe v Arizone s manželom a štyrmi deťmi.

Ako som sa dostala k tejto knihe? To by ste chceli vedieť, čo? Nebolo to až také zložité - prečítala som niekoľko veľmi lichotivých recenzií a po tej poslednej som stratila trpezlivosť a rovno sa do toho dala. Obálka krásna, anotácia super. Len škoda, že trailer nevytvorili. Snáď to ešte napravia.

Námet & Fabula
Nemám ani tušenia, kde toto autorka vyhrabala, ale zabodovala. Medzi dnešnými knihami (Fifty, fifty :D) V is for Virgin svieti jasným svetlom. Milá Valéria sa verejne prizná k svojmu panenstvu a je na to hrdá. Nikdy by nečakala, že obyčajné priznanie na stole v školskej jedálni spustí lavínu udalostí. Svieža, vtipná zápletka nás prevedie knihou plnou zvratov, romantiky a žabomyších vojen na pôde strednej školy. Preverí priateľstvo, pokorí lásku a vyzdvihne ideály. Všetko s humorom

http://fofhigh.tumblr.com/
Postavy
Valeria, alebo ako ju volajú Virgin Val, je sympatické sedemnásťročné dievča s obrovským odhodlaním a odvahou. Vlastnosti hodné obdivu. Akokoľvek, nepáčilo sa mi jej správanie, najmä pred koncom. Nepáčilo sa mi, ako sa správala k svojej najlepšej kamoške. Vôbec mi to nepripadalo kamarátske a už vôbec mi nešlo do hlavy, prečo ju všetci podporovali v tom, že ona má pravdu. 

Kyle, tiež známy ako najsexi žijúci muž tohto roka, bol taký zlatučký chalan, ktorého si v knihe obľúbite za dve a pol sekundy, ale nesprával sa práve najrozumnejšie. (čo by to bolo za knihu, keby bol rozumný?) Pomiešaný sladký chlapec so zlým a ta-dá Kyle je na svete.

Prekvapilo ma množstvo postáv, ktoré sa vyskytli. Väčšinou je v knihe slečna nebezpečná a jej objekt túžby to najhlavnejšie. Okrem týchto dvoch ľudí však stretávame pomerne často aj ostatných obyvateľov strednej školy. Niežeby Val zatieňovali alebo nedajbože kampaň V is for Virgin, ale predsa sú tam aj oni.

Štýl & Čítavosť
Naozaj vám neodporúčam začať čítať túto knihu, ak máte na robote dôležité veci, ktoré musíte stihnúť a podobne. Lebo ich nestihnete. Prestať čítať je neuveriteľne ťažké. Toto contemporary patrí k druhu kníh, čo vás zoberú do inej dimenzie a kým sa nazdáte je koniec.

>> “Yeah, I heard that. But there is birth control.
You don’t have to end up like that.
I don’t have any little Kyle Juniors running around out there.” <<

Emócie & Romantika
Niekoľkokrát som bola počas čítania v stave mierneho šoku. Čakala som priamočiare zamilovanie do Kyla a ono nie a nie sa stať. A potom, všetko je o sexe, romantika a postojoch ľudí, takže sa verejne rozoberal aj život stredoškolákov. Kniha sa nesie v duchu veselosti, takže nevycedíte ani slzu. Zato sa zasmeje poriadne.

Dojem & Odporúčania
V is for Virgin v jednom odseku je perfektná zamilovaná kniha na oddýchnutie s klišé koncom a výbornou vyhliadkou na filmové spracovanie. (prepáč, Freckles, že ti kradnem myšlienku) Dajte na moje slová, raz z toho bude trhák kín a všetci budeme ochkať nad Kylom v podobe nejakého nádherného herca. Páčil sa mi jednoduchý a veselý príbeh, hoci poriadne zveličený, ale očakávala som viac. Val mi ku koncu už začínala mierne prekážať tým, že ja som panna a všetko sa točí okolo mňa. Napriek tomu, sa mi kniha páčila a ubehla ako voda. Budem teraz trošku zlá, ale len tri hviezdičky. 

+ odporúčam: dievčatám so slabosťou pre romanticko-humorné záležitosti
- neodporúčam: ak nedokážete zniesť obrovské zveličovanie - všetkého

3 hviezdičky

15 komentárov:

  1. Takže to asi nebude tak úplne pre mňa? Pche, ale aj tak si to zoženiem...predsa len už sa musím tváriť, že čítam niečo po anglicky (mimochodom, aké knihy v angličtine, ktoré sa ľahko čítajú okrem učenbíc, by si mi odpočučila? som si myslela, že mám na Shiver ale prerátala som sa:D).
    Ale zveličovaniee tak nenávidím. Kniha je mi však celkom sympatická a to hodnotenie mi k nej hneď akosi sadlo. :)
    Aj ja by som dala tri (síce ja hneď takto z fleku) hviezdičky..lebo presne tak na mňa pôsobí.
    Tým hodnotením neurazíš snáď nikoho.

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Definuj ľahké knihy na čítanie v agnličtine. :D Ale nie, ja som s čítaním po anglicky začala len nedávno, takže si dovolím tvrdiť, že všetky, ktoré nájdeš v sekcii anglické sú ľahké. Som si istá, že zvládneš aj Shiver. (od koho mimochodom, kníh s týmto názvom poznám viac) :)

      Odstrániť
    2. Niečo čo zvládne aj človek zo slovnou zásobou 3 frázy 16 slov. :D Ale nie. Anglina je ľahká o tom žiadna, len..niečo v čom rýchlo ubieha dej a je to také svieže (?) :D Skrátka vypíš aspoň tri knihy,ktoré to spĺňajú a ja budem (idem byť) happy.
      (triaška od Meggie Stiefvaterovej...som v polke a nechce sa mi keďže mám 3 ďalšie preklady toho dielka konkrétne, český a slovenský a teraz nwm či aj ruský akebo je ten tretí poľský..xD)

      Odstrániť
    3. Ja by som ti odporúčala celú sériu Hex Hall v angličtine. To som čítala ako prvé a bolo to jednoduché, zábavné a dokonalé. :)

      Odstrániť
    4. :DD (*dufa, že sa to dá zohnať kdekoľvek anglicky a najlepšie že to tam bude všetko na kôpke lebo nerada dokupuje*) Vďaka ti. Hex Hall chcem prečítať aj česky, (možno rusky ak taký preklad vyčmuchám) ale anglicky? Pre mňa výzva, samozrejme chcem to skúsiť ódy na tú knihu a celú sériu počúvam už strašne dlho. :)

      Odstrániť
  2. ja som ešte len na začiatku, ale dúfam, že tento týždeň to prečítam, lebo budem mať trochu voľno a som na to hrozne zvedavá :D zatiaľ sa mi páči ako autorka píše, tak hádam to tak zostane až do konca :)

    OdpovedaťOdstrániť
  3. Pěkná recenze! Poslední dobou mám hroznou chuť přečíst si něco vyloženě romantickýho...
    (Ach jo... jestli já to někdy s tou svou angličtinou dopracuju tak daleko, abych zvládla přečíst celou knížku a užít si to, tak se asi zblázním radostí...)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ja som sa tiež obávala, že na anglické knihy nebudem stačiť, ale nakoniec som prišla na to, že anglické a slovenské vôbec nerozlišujem. určite by si to zvládla. :)

      Odstrániť
  4. Toto by som si rada prečítala, ale nemám rada zveličovanie v knihách 8D mne to stačí raz povedať a viem aké vážne to je 8D ale za to by to mohli preložiť 8P

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Hm, ono to nebol takýto druh zveličenia, ale skôr to, ako sa dopracovala k sláve a všetkému vďaka jedinému videu a Kyleovi. :D

      Odstrániť
  5. Takže odpoveď na moju včerajšiu nevyslovenú otázku znie: áno :D čiže si to určite prečítam xD hádam to zveličovanie zvládnem :D

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Jasné, že hej. Zasa až také strašné to nebolo. Bolo ale takým milým spôsobom. :)

      Odstrániť
  6. Budiž ti odpuštěno ;)
    Jinak souhlasím, že se Val ke Caře nechovala zrovna nejlíp, i když ani Cara nebyla zcela bez viny. Mám pocit, že navzdory neustále opakovanému "jde o to, aby si člověk vybral podle sebe" chtěla autorka prostě do knihy zasadit poselství: manželství = dobré, a to umocnila i tím klišé koncem. To už bylo moc i na mě... Ale určitě nelituju, že jsem si to přečetla :)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ďakujem za tvoju veľkodušnosť. :)
      Neviem no, mne to prišlo akoby Val odsúvala všetko okrem kampane na druhú koľaj. Kašlem na vás, teraz som hviezda ja. Posolstvo knihy mi neuniklo. :D Všimla som si ho a súhlasím s tým, že manželstvo je fajn, ale pôsobilo to na mňa ako na Caru: Val chcela, aby sa každý rozhodol ako ona.
      A ani ja to neľutujem, príjemná kniha na oddych. ;)

      Odstrániť

Ďakujem, že komentuješ. Ak by to bolo možné, prosím nekomentuj ako Anonym, lebo potom sa medzi komentármi strácam. :)