22. novembra 2012

(RC) Recenzia: Vykúpená láska


autor: Francine Riversová
názov: Vykúpená láska
originálny názov: Redeeming love
séria: -
rok vydania: 2005; 2012 (Kumran)
GR: 4.48
zdroj obrázku a anotácie: vydavateľstvo Kumran

Môže Božia láska zachrániť každého? Rok 1850, v Kalifornii sa práve začína zlatá horúčka. Muži predávajú svoju dušu za mešec zlata a ženy svoje telá za miestečko na spanie. Anjela nečaká od mužov nič iné ako zradu. Ako malé dievčatko ju po matkinej smrti predali za prostitútku. Teraz, po rokoch strávených v nevestincoch, ju pri živote drží len nenávisť namierená proti mužom, ktorí ju zneužívajú a zanechávajú v jej vnútri iba prázdnotu a smrť. Jestvuje láska, ktorá Anjelu ešte môže zachrániť? Dokáže jej srdce ešte uveriť takejto láske? Po stretnutí s Michaelom Ozeom, mužom, ktorý vo všetkom hľadá vôľu svojho nebeského Otca, sa Anjelin život začína uberať novou cestou... Táto nadčasová klasika je prerozprávaním biblického príbehu z Knihy Ozeáš. Vykúpená láska je príbehom o Božej nepodmienečnej, vykupujúcej a všetko spaľujúcej láske, je príbehom, ktorý mení život.
Francine Riversová žije v Severnej Kalifornii s manželom a troma dospelými deťmi. Ak nepíše, tak každú voľnú chvíľu trávi s nimi a so svojimi vnúčatami. Je silne veriaca a pomocou svojej tvorby ďakuje Ježišovi za všetko, čo pre ňu urobil.


Kniha má nádhernú obálku. Mohla by som sa na ňu dívať dlho. (odkiaľ má to dievča šaty? ja chcem presne také na stužkovu!) A trailer je tiež veľmi pekný, trošku dlhý, ale na konci sú uvedené aj ocenenie a komentáre, ktoré má kniha na konte. Tak napríkiac ako milión výtlačkov a už viac než dvadsať rokov je kniha veľmi vyhľadávaná.

Neviem celkom presne akoby som mala začať. Táto kniha ma zaskočila, chytila, nepustila a zostala aj v mojich myšlienkach. Prečítala som nespočet príbehov o láske, zrade a odpustené, no na tento pravdepodobne nikdy nezabudnem a budem sa k nemu rada vracať.

Stvárnenie románu ma chytilo za srdce. Napísať štyristo stranovú knihu tak, aby bolo stále, čo čítať a za niečo dej stál nie je ľahké, no Francine sa to podarilo na jednotku s hviezdičkou. Vykúpená láska je naplnená emóciami až po okraj a tie sa potom vlievajú do čitateľov a napĺňajú ich. Všetko som si dokázala predstaviť a práve vďaka tomu mi už na prvých stránkach tak tiekli slzy, že som ani nevidela na písmenká. Už dávno som nečítala knihu, čo by sa ma tak dotkla.

Posudzovanie ľudí podľa toho ako vyzerajú alebo odkiaľ pochádzajú je jedným z najväčších problémov spoločnosti. V minulosti to bolo ešte stokrát horšie.

Anjelin život je jedna veľká fraška a rúti sa ako vlak, kým nezastaví v pekle. Veľa si vytrpela od mužov, od Boha a od každého komu kedy dôverovala. Logicky, potom nechcela veriť Michaelovi a najradšej by mala od každého pokoj. Netúžila po ničom inom len byť slobodná a sama. Život vydatej ženy sa jej nepozdával, lebo stále bola istou formou pripútaná k mužovi. Impulzívne, zaťato sa snaží vyslobodiť z pomyselnej pasce.
Naproti tomu, Michael je pokojný, bohabojný človek s veľkým srdcom a veľkou vierou. Čo mu určil Pán, s tým je spokojný a váži si to. I keď si nepredstavoval ako svoju manželku prostitútku, dokáže sa s tým zmieriť a odpustiť jej. Nakoniec je len na Anjele, ako ich príbeh skončí.

Ostatné postavy vynikajúco dopĺňali knihu, ich vystupovanie bolo pravdivé, jasné a účelné. Zápletka nebola prešpekulovaná, dejová línia je jednoduchá a nesie posolstvo, posolstvo lásky a o láske. O Božej láske aj o láske medzi manželmi a nevynecháva ani lásku medzi rodičmi a ich deťmi. Hneď ako sa ponoríte do Anjeliho osudu, vykĺznuť z neho do reality bude náročné. Budete chcieť vedieť, čo sa stane ďalej a knihu odložíte až po poslednom slove. 

Vykúpenú lásku môžem vrelo odporučiť úplne všetkým. Predpokladám, že mnohých by mohol odradiť silne kresťanský motív, sama poznám ľudí, ktorý si "nenechajú tlačiť kaleráby do hlavy", no v tomto príbehu sa toho nikto nemusí obávať. Je to romantický príbeh o láske, živote, zmierení a odpustení, ktoré všetci potrebujeme. 

+ odporúčam: všetkým!!!
- neodporúčam: jednoducho odporúčam :)

5 hviezdičiek a odporúčanie

ĎAKUJEM VYDAVATEĽSTVU Kumran ZA RECENZNÝ VÝTLAČOK KNIHY
Vykúpenú lásku si môžete zakúpiť TU 

3 komentáre:

  1. To vyzerá naozaj dobre 8)
    tie šaty chcem!!! prenádherné! 8_)

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Však sú tie šaty krásne? :D Keby som také niekde našla, hneď ich beriem.

    OdpovedaťOdstrániť
  3. Zaujímavá recenzia, ale zrejme patrím k tým, ktorých ten kresťanský motív naozaj jednoznačne a dostatočne odradí. Aj keby som ju čítala, určite by som ju nehodnotila objektívne, pretože by mi v tom bránil môj názor na vieru.

    Čo sa týka On Dublin street - ona tá kniha nie je doslova zlá, číta sa celkom dobre a rýchlo, len keď som nad tým po prečítaní začala trochu uvažovať, hodnotiť, porovnávať s inými knihami, tak som dospela k záveru, že zas taká dobrá až nebola.

    OdpovedaťOdstrániť

Ďakujem, že komentuješ. Ak by to bolo možné, prosím nekomentuj ako Anonym, lebo potom sa medzi komentármi strácam. :)